17 Ocak 2008

PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 10

KABAK TATLISI
Arkadaşlar bu tarifimi sevgili arkadaşım http://womentuana.blogcu.com 'un daveti üzerine hazırladım . Bu kabağı pişirme önerisi Bolu usulüdür deneyenlere afiyet olsun.

Malzemeler
3 Kilo balkabağı
2.5 Su bardağı tozşeker
1 Su bardağı dövülmüş ceviz
Veya hindistan cevizi

Hazırlanışı
Kabağı iri iri dilimledikten sonra soyup, çekirdeklerini çıkartılır.
Yıkadıktan sonra 2-3 parmak genişliğinde istenilen büyüklükte doğranır. Suyunun akmasıbeklenir veya kurulanır.
Büyük ve yayvan bir tencereye kabakları, aralarına şeker serperek kat kat dizilir. Bir gece ağzı kapalı olarak bekletilir.
Bu bekleme sırasında kabak şekeri sulandıracağından pişirirken ayrıca su koymaya gerek yoktur.
Geceden bekletilen kabak orta ateşte yumuşayana dek pişirilir.
Kabağın şerbetinin koyulaşması için bir süre de kapağı açık olarak pişirilir.Daha sonra kabınız fırına koymaya müsaitse pişirdiğiniz şekilde eğer değilse yine yayvan bir kaba konularak fırında pembeşeltirilir. ( Gerçi ben bu kabağı fırına sürmedim ama olması gereken bu)
Soğuduktan sonra servis tabağına alınır.
Üzerine dövülmüş ceviz veya hinditan cevizi serpilerek servis yapılır.
Afiyet Olsun.....
NOT: Arkadaşlar kabak tatlısı Bolu sofralarının olmazsa olmazlarından özel günlerimizde mutlaka olur. Birde patates salatamız meşhurdur onuda sık sık yaparız.Onun adıda özeldir Paşa Pilavı........

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Kabak tatlısı süper görünüyor. Annem de senin anlattığın usülde pişirir kabak tatlısını. Hatta şu an dolabımda mevcut. Sende gördüm, daha bi özendim. Ben dolaba gidiyorum. :))) Katılımın için teşekkür ederim. Tarifin sayfamda. Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...