9 Şubat 2008

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 13

YUMUŞAK POĞAÇA
Arkadaşlar bu poğaçayı http://hunerlieller.net/ arkadaşımın daveti üzerine hazırladım. Gönlümden farklı şeyler yapmak geçiyordu ama bir türlü fırsatım olmadı. Bunuda annemlere yapmıştım. Sağ olsun oğlum benim haberim yokken çekmiş belki siteme atarım diye. Oğlumda siteme alıştı benden hevesli. Ona buradan teşekkür ediyorum.Geçelim tarife.
Malzemeler:
2 Yumurta (Sarısı üstüne beyazı içine)
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı süt
1 Küçük maya
1 tatlı kaşığı şeker
Aldığı kadar un
Yapılışı:
Öncelikle maya ılıtılmış yarım su sardağı süt ve 1 tatlı kaşığı şekerle mayalandırılır. Başka bir tarafta elenmiş unun ortası açılarak sıvı yağ, süt, yumurtanın beyazı, biraz tuz ve maya ilave edilerek yumuşak bir hamur elde edilir. Daha sonra bu hamur 2 veya 3 eşit parçaya bölünür.Bu parçalar yufka gibi açılarak yaglanır isterseniz içlide yapabilirsiniz.Yağlanmış hamuru rulo yapılır. 2 parmak aralıklarla yan yan kesilir . Yağlanmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülerek tepside mayalanması beklenir.Mayalandıktan sonra ısıtılmış fırına sürülerek pişirilir. Afiyet olsunnnn..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

selam.beni kırmayıp davetime katıldıgınız için çok teşekkür ederim.tarifinizi siteme ekledim.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Benim tarlarımdan alır kaçarsın ha !!
Ben de senin yumuşak boğaçalarından alır kaçarım hem de tepsisiyle kaldırırım :))
Merhabalar arkadaşım,
ellerine sağlık boğacalar nefis görünüyor ziyaret ve yorumun için teşekkürle her zaman beklerim..
Sevgiler........

Adsız dedi ki...

ahhh benim de gönlümden neler geciyor neler bi bilsenn :) maman cok nefis olmus ellerine saglik...Funda´cimin hatiri icin bende kurabiye yaptim dün ...ya sorma caniminici kolum iyi simdi sükür ama cok agrisini cektim.Rabbim kimseyi elinden,kolundan ayagindan etmesin cok zor...mutlu pazarlar dilerim canim benimm...bu arada ismini bagislarsan sewinirim...bonckdevrim..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...