26 Ocak 2009

AŞK MEKTUBU BÖREK

Merhaba arkadaşlar. Böreği ortaokul arkadaşım ve yeni komşum olan Ayla'dan öğrendim. Çok nefis oluyor. Ondaki tarifte böreğin adı kuşadası börekti ama ben muziplik olsun diye böreğin adını değiştirdim.Zarf şeklinde olup, içinden domates ve sosislerde kırmızı kırmızı görününce aklıma bu ismi takmak geldi. Umarın sizlerde beğenirsiniz.
Gelelim malzemelere;
3 Yufka
1 Su bardağı peynir
1,5 Su bardağı ince doğranmış domates ve yeşil biber
1,5 Su bardağı ince doğranmış sosis
Biraz sıvı yağ
Biraz su
Yapılışı;
1.Yufka düzgün bir zemine serilir üzerine sıvı yağ ve su kaşıkla gezdirilir daha sonra ikinci yufka serilir yine aynı işlem yapılır.Üst üste serilen 3yufka uçları karşılıklı gelecek şekilde kare olarak kapatılır. Oluşan karenin üzerine önce peynir daha sonra biber ve domates karışımı ve en üste sosisler serilir. Daha sonra zarf şeklinde yine uçlarından karşılıklı gelecek şekilde kapatılır.Üzerine yumurta sarısı sürülür.Karenin açık yeriden kesilir. Üçgen olan yerlerden bıçakla küçük çentik açılır. Ortalarındaki köşelerede kürdan batırılır, pişerken açılmasın diye.Ve önceden ısıtılmış fırına sürülür. Zaman ve derece konusunda yorum yapamıyacağım. Bunu size bırakıyorum....... Umarım anlaşılır bir şekilde tarif etmişimdir..Sevgili arkadaşım Ayla buradan sana teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık ...(Bu böreği Ayla ile beraber yaptık).......
Arkadaşar bu tarifimide P.D.Ç.S.35. ev sahipliğini yapan http://gulayce.blogcu.com/ arkadaşımada hediye ediyorum......Kolay gelsin arkadaşım...............................

3 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,

Duydum ki, sevgi dolu bir mektup yazmışsın. Ben de okumak istedim.
Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

canım tarifin için teşekkürler ellerine sağlık tekrar bekliyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

CANIM KATILIMFDAN DOLAYI BENDE PORSELEN DEMLİK AİLESİ OLARK TŞK ETMEYE GELDİM SEVGİLER ŞİMDİDEN HAYIRLI CUMALAR http://birdemliksohbet.com/vivvo/
SEVGİLER SEVİL

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...