28 Haziran 2011

PROFİTEROL



PROFİTEROL

Hamuru İçin Malzemeler:
4 Yumurta
1 Su bardağı su
1 Su bardağı un
1/2 Paket margarin
1 Adet kesme şeker

Kreması İçin:
2 Su bardağı süt
5 Çorba kaşığı toz şeker
3 Çorba kaşığı un
1 Paket vanilya

Hamurun Hazırlanışı:
Tencerenin içine yarım paket margarin ve su konularak bir taşım kaynatılır. Bu karışımın içine şeker ve un atarak iyice karıştırılır. 4-5 dk kadar karıştırarak pişirilir. Ateşten alarak hamur soğutulur. Daha sonra yumurtalar tek tek kırılarak hamura iyice yedirilir. Hamuru ister sıkma torbasına alarak ister kaşıkla yağlı kağıt döşenmiş (kuru tepsiyede olabalar) tepsiye 2-3 parmak aralıklarla dökülür. Tepsi kızgın (180') fırına verilerek pembeleşene kadar pişirilir. Hamurlar dinlendirildikten sonra bıçak yardımıyla yanlarından krema koymak için kesilir.

Kremanın Hazırlanması:
Bir tencereye un, şeker, vanilya konulur süt  azar azar ilave edilerek karıştırmaya devam edilir. Tencere ocağın üzerine konularak krema kıvamı alıncaya kadar karıştırılır. İstenilen kıvama gelince ateşten indirilir.
Hazırlanan hamurların kesilen yerlerinden içine krema doldurulur va kapatılır. Hamurlar bir servis tabağına alınır ve üzerlerine çikolata sosu dökülür.  Afiyet Olsun..
Not: Ben bu defa hamurların içlerini açmadım borcam tepsiye sık olarak döşedim. Üzerine hazırlamış olduğum kremayı döktüm. Soğuduktan sonrada hazır çikolata sosla süsledim.Biraz tembel işi oldu ama güzel oldu.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Gülcan'cım merhaba hemen iadeyi ziyarete geldim.Profeterole bayılırım ellerine sağlık sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
harika bir görüntü olmuş. Missler gibi. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık sevgilerimle...

Gülcan dedi ki...

merhaba ablacım ben çok iyiyim sen nasılsın.iyi olmanı temenni ederim sevgilerimle.

ahter demir dedi ki...

profitrole değişik bi yorum katmussınız eminim böyleside lezzetli olmustur...sevgilerimle

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

hiç dayanamam bu nefis tatlıya ellerine sağlık canım iştah açıcı güzellikte sevgiler

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,bende bazen böyle yapıyorum daha pratik oluyor :)
nişasta ölçüsü yarım kaş ,veya 1 tat kaş,..sevgiler....

olsada yesek suzan dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor bana da beklerim sevgiler....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

merhabalar ziyaretinizden çok memnun oldum
bende çok sevindim Bolu dan biriyle tanıştığıma inşallah görüşürüz sizi takibe alamadım bilemedimmi acaba
bu arada bloğunuzda çok güzel harika tarifler var.
siz uzun zamandan beri blogdasınız ben yeni sayılırım
profiterol tarifiniz de enfes görünüyor ellerinize sağlık
görüşmek ümidiyle sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

aa pardon sağlık müdürlüğünde çalışıyorsunuz olsun evinizin yerini anladım o binalar yeni yapıldı değilmi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...