10 Kasım 2012





ATATÜRK'TEN SON MEKTUP
    Siz beni hala anlayamadınız
    Ve anlamayacaksınız çağlarca da
    Hep tutturmuş "Yıl 1919 Mayısın 19'u" diyorsunuz
    Ve eskimiş sözlerle beni övüyor, övünüyorsunuz
    Mustafa Kemal'i anlamak bu değil.

    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil
    Bırakın o altın yaprağı artık
    Bırakın rahat etsin anılarda şehitler
    Siz bana neler yaptınız ondan haber verin
    Hakkından gelebildiniz mi yokluğun, sefaletin?
    Mustafa kemal'i anlamak yerinde saymak değil
    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.

    Bana muştular getirin bir daha
    Uygar uluslara eşit yeni buluşlardan
    Kuru söz değil iş istiyorum sizden anladınız mi?
    Uzaya Türk adını Atatürk kapsülleriyle yazdınız mı?
    Mustafa Kemal'i anlamak avunma değil
    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.

    Hala o acıklı ağıtlar dudaklarınızda
    Hala oturmuş bana On Kasımlarda ağlıyorsunuz
    Uyanın artık diyorum, uyanın, uyanın!
    Uluslar fethine çıkıyor uzak dünyaların
    Mustafa Kemal'i anlamak göz boyamak değil!

    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil
    Beni seviyorsanız eğer ve anlıyorsanız
    Laboratuarlarda sabahlayın, kahvelerde değil
    Bilim ağartsın saçlarınızı, kitaplar
    Ancak böyle aydınlanır o sonsuz karanlıklar
    Mustafa Kemal'i anlamak ağlamak değil
    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil

    Demokrasiyi getirmişim size özgürlüğü
    Görüyorum ki hala aynı yerdesiniz hiç ilerlememiş
    Birbirinize düşmüşsünüz halka eğilmek dururken
    Hani köylerde ışık, hani bolluk, hani kaygısız gülen?
    Mustafa Kemal'i anlamak itişmek değil
    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.

    Arayı kapatmanızı istiyorum uygar uluslarla
    Bilime, sanata varılmaz rezil dalkavuklarla
    Bu vatan, bu canım vatan sizden çalışmak ister
    Paydos övünmeye, paydos avunmaya, yeter yeter
    Mustafa Kemal'i anlamak aldatmak değil
    Mustafa Kemal ülküsü sadece söz değil.
Halim Yağcıoğlu

1 yorum:

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim ayni Ataturk resimini paylasmisiz..sen birde cooook guzel bir siiride yayinlamissin..Atamizi her zaman yuregimizde tasiyoruz...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...