23 Mayıs 2015

TART KALIBINDA YOĞURTLU PATATES SALATASI

           Merhaba arkadaşlar. Bu sene yaz gelmeyecek derken havalar birden ısındı. İnsan oğluna yaranılmaz ki zaten. Ama buna rağmen şikayet etmiyorum sert bir kış mevsiminden sonra çok güzel her taraf yemyeşil. İçimiz ısındı. Her tarafın kendine has güzelliği var. Hele Karadeniz bölgesinin yeşilliği apayrı  bir güzel.(Övünmek gibi olmasında).......
        Ben sizlerle misafirlerime yaptığım patates salatasının tarifini paylaşmak istedim. 1-2 de laf salatası yaptım.
Patates salatamızın malzemeleri:
1 Kg patates
2 Adet havuç
Yarım demet dereotu
3-4 Dal taze soğan
Yarım demet maydanoz
Biraz tereyağ ( 1 Çorba kaşığı kadar)
Yarım limon
Karabiber, Kimyon, tuz, zeytin yağı
Üzerine:
Süzme yoğurt 
Sarımsak
Pul biber
Nane
Yapılışı:
       Patatesler haşlanır, kabukları soyulur ve rendelenir. Tereyağı eklenerek karıştırılır. Havuçlar rendelenip sotelenir. Patateslere eklenir.Sonra Soğan, dereotu, maydanoz doğranarak eklenir. Limon, karabiber,kimyon tuz eklenerek karıştırılır. Tart kalıbına streç film kaplanır. Patatesli karışımı koyup bastırarak düzenlenir. Birkaç saat dolapta bekletilir bir gecede bekletebilirsiniz. Daha sonra dolaptan çıkartılarak tepsiye ters çevrilir. Ezilmiş sarımsaklı yoğurt üzerine düzgün bir şekilde yayılır. İstediğiniz şekilde süsleyerek servis yapabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun canlar......
Not:Arkadaşlar yaptığımız tarifler mutlaka internette dolaşırken gözümüze çarpıpta kaydettiğimiz tariflerdir. O yüzdende kaynak belirtemiyorum. Hiçbir arkadaşımda kusuruma bakmasın aaaaa bu benim tarifim ama kaynak belirtmemiş diye...........
İşte öle dümdük.......:)))))))



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...