4 Haziran 2012

SARAY SARMASI


Merhaba arkadaşlar.Herkese mutlu bir hafta dileklerimle yazıma başlıyorum.. Hafta sonları malum  yoğun geçer her zaman bu hafta sonuda boş durmadık. Eşimin şefi Nebahat hanımların bahçesinde piknik yaptık. Arkadaşlar boş gelmemiş herkes ellerinde mama paketleriyle geldiler. Hepside birbirinden güzeldi. Ellerinize sağlık arkadaşlar. Bende Saray Sarması yaptım.





SARAY SARMASI
Malzemeler:
6 Su bardağı süt
1 Su bardağı un un
1,5 Su Bardağı  şeker
1 Pk vanilya
Krem şanti 
 1 Su bardağı süt 
Hindistan cevizi
Yapılışı:
Süt, un, şeker ve vanilya karıştırılarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırılarak kaynatılır.  Dikdörtgen fırın tepsisine bol miktarda hindistan cevizi serpilir ve üzerine hazırlanmış krema dökülür tepsinin her tarafına aynı kalınlıkta yayılır.Soğumuş olan kremanın üzerine önceden hazırlanmış olan krem şantide ince bir tabaka şeklinde sürülür.Biraz bekletilir. Üzerine ince dövülmüş fındık veya ceviz serpilir.2 Cm aralıklarla ince şerit halinde kesilir. Rulo yapılarak hindistan cevizine batırılır ve servis tabağına dizilir  Servis yapılır. Büyüklüğünü kendinize göre ayarlayabilirsiniz.Afiyet olsun 



Fotoğraflarıda sizlerle paylaşmak istedim
Mamaları sıraladık
Laboratuvarın güzelleri
Milföy böreği (Kimin getirdiğini bilmediğim için yazmadım)
Nebahat hanımın çiğ köftesi
Ayten'in sodalı böreği
Meral'in annesinin un helvası
Fatoş'un  incirli tatlısı
Baklava
Yasemin'in Patatesli çarşaf böreği
Veeee Mustafa beyin mangal mamaları
hanımlar homini gırlak başlamışlar





Vee en sonunda birazcık yağmur yağdı arkasındanda bu manzara çıktı karşımıza..Teşekkürler arkadaşlar, Teşekkürler Nebahat Hanım, Mustafa Bey...

13 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

ohhh Gülcan hanım ne güzel mamalar varmış...ama hem mangal hem hamurişi ağır olmazmı...ben mangal varsa sadece salata yerim yanında o olsun yeter...afiyet olsun buara burası sıcak oldu ama yağmur geliyor...bizim burası Boludan daha sıcak dün orda yağmur varmuış burası kapadı kapadı sıcak oldu nem yoğunlaştı 1 gr yağmadı...hala çok sıcak...saray sarmasından aldım severim hani....sevgiler

yildiz dedi ki...

Önce yapilan sohbetleri sonra da yapilanlari kiskandim valla:))))
Birazcik daha sayafanizi karistirayim,ben de beklerim
sevgiyle ve dostca kalin

Bir Dilim Düş dedi ki...

Dün aklım kalmıştı zaten yayınladım, sevgiler,
Evren

muhabbetsofrasi dedi ki...

ne güzel bir günmüş öyle....:)

Bak Bu Harika dedi ki...

saray sarmasını hep denemek istedim ama kısmet olmadı ama artık yapmam lazım. Bende beklerim.
Görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ohh sefanız olsun canım.
Bahçede mis gib havanın yanın da mis gibi nefis lezzetler daha ne olsun.
Bize de afiyet olsun demek düşer.
Hazırlayanların ellerine sağlık:)
Saray sarması harika görünüyor ve çokk severim:)Ellerine sağlık canım:)
Sevgiler...

birincisin dedi ki...

Saray sarması nefis görünüyor,ellerine sağlık.Anlaşılan çok güzel bir gün olmuş sefanız olsun:)Masada her şey birbirinden leziz yapanlarında ellerine sağlık..Açık havada o yağmur yağdıkça toprağın kokusu ardından gökkuşağı çok güzel bir manzara olmuş,sevgilerimle:)

sibelyalcincom dedi ki...

MaşAllah ne güzel bir gün olmuş:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Afiyetler olmus hepinize vede ellerinize saglik..Saray sarmasi da harika gozukuyor ben kek olarak butun halinde yapiyorum ama seninki daha guzel goruntulu deneyim bir ara..sevgiler

ilhan dedi ki...

Hepsi süper gözüküyor. Yemek vakti aç karnına hepsine imrendim. :)) Yapanların ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

hepsi nefis görünüyor yapanların ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Yemekler, fotograflar, hersey sahane... Sefaniz olsun... Sevgilerimle, ellerinize saglik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...