13 Şubat 2009

PEYNİRLİ POĞAÇA


Merhaba arkadaşlar. Sizlerin karşınıza bu gün pamuk gibi yaptığım bir poğaça tarifi ile geliyorum. Canlarım bu tarifimi yine saygıdeğer hocamız Cemal TÜRKAN beyin pasta kitabından aldım.Hamuru hakikaten çok güzel. Onun kitabında ay çöreği olarak adlandırılmıştı ama ben şekil değiştirerek poğaça halinde sunuyorum. Hafta sonu çocuklarınıza yapın yumuşak yumuşak yesinler.
Gelelim Tarife
Malzemeler:
2 Yumurta
1 Su bardağı süt
1 Çay bardağı yoğurt
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Paket sanayağı (Eritilmiş)
1 Çorba kaşığı pakmaya
Tuz
Aldığı kadar un
Arkadaşlar içinin malzemesini göz kararı olarak ayarladım.
Beyaz peynir maydanoz ve az pul biber.
Yapılışı:
Bir yumurtanın sarısı üzerine sürmek için ayrılır.Pakmaya az ılık sütün içine şeker konularak mayalandırılır.Bütün malzemeler karıştırılır maya ilave edilir ve yumuşak bir hamur elde edilir.Hamurdan yumurta büyüklüğünde alınarak elimizde hamur açılır ve istediğimiz şekil verilerek yağlanmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı ve susam sürülür. Tepside mayalandırılır.Ve önceden ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir. Afiyet olsun. Haydi kahvaltılıklar hazır.
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 36 ' ya ev sahipliği yapan sevgili arkadaşım http://mutfaktelasi.blogspot.com/ ' a katkıda bulunmak için bu poğaçamı yayınlıyorum Kolay gelsin arkadaşım.....

2 yorum:

mutfaktelaşı dedi ki...

tarifin yayında canım, bugün biraz rahatsızdım gecikmeden dolayı özür dilerim.yeni tariflerini de bekliyorum.

Saliha dedi ki...

ellerınıze saglık gercektende yumos duruyorlar..

sevgılerımle..guzel hafta sonları gecırmenız temennısıyle...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...