23 Mayıs 2011

MUHALLEBİLİ ELMA TATLISI


Merhaba arkadaşlar. 19. Mayıs Günü günümü yaptıktan sonra hafta sonu arkadaşlarla kaçamak yaptık. Mesai arkadaşlarımızın Armutlu'daki  devremülklerine gittik. Şansınızdan havada çok güzeldi. 3 aile oradaydık. Çok güzel eğlendik. Tabiii bir sürü mamanın resimlerini attım ama tarif yok. Sırayla tarifleri yayınlıyacağım. Alman Pastasının tarifini daha önce sizlerle paylaşmıştım. Bu gün Muhallebili elma tatlısının tarifini veriyorum. Şimdiden sizlere kolay gelsin afiyet olsun diyorum....:):):)Bu tarifi ben ilk defa dilekkmutfakta.blogspot.com' da görmüştüm çok beğenmiştim.Ben miktarını fazla yaptım.Ölçülerini artırdım....

MUHALLEBİLİ ELMA TATLISI
Malzemeler:
9 Adet sarı elma
Toz şeker
36 adet pötibör bisküvi
Hindistancevizi


İç Malzeme:
İri kıyılmış ceviz içi
Kuru üzüm
Tarçın

Kreması:
1 Litre süt
1 Yumurta
3 Yemek kaşığı tereyağı
4 Yemek kaşığı un
1,5 Su bardağı şeker
1 Paket vanilya


Yapılışı:
Elmaları soyun, ikiye kesip çekirdek yuvalarını çıkartın. Yayvan bir tencereye çekirdek boşlukları alta gelecek şekilde dizin. Üzerlerine birer yemek kaşığı toz şeker serpin. Yarılarına gelecek kadar su ekleyip 5-10 dk pişirin. Fazla yumuşamasın dağılabiliyor. Muhallebiyi  pişirin. İç malzemeyi bir kasede karıştırın. Pişen elmaları sırayla alıp çekirdek yuvalarını iç malzemeyle doldurun. Üzerine 2 pötibör bisküvi kapatın. Bisküvi altta kalacak şekilde borcama dizin.Hepsini dizince kremayı üzerlerini ve aralardaki boşlukları kapatacak şekilde dökün. Hindistan cevizi serperek buzdolabında soğumaya bırakın. Afiyet olsunnn...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...