5 Mart 2015

LİMONLU KREMALI KEMALPAŞA TATLISI






Yıldız'ın yaptığı tatlı

Benim yaptığım tatlı
İyi geceler arkadaşlar. Soğuk bir kış gecesinde  sevgili Oktay ustamızın yaptığı güzel bir tatlı tarifini sizlerle paylaşmak istedim. İlk defa bu tatlıyı geçen yıl sevgili gün arkadaşım Yıldız yapmıştı . Çok beğendik ellerine sağlık arkadaşım . Daha sonrada ben yaptım ama aceleye geldiği için arkadaşım gibi süsleyemedim . Umarım sizlerde beğenirsiniz. Kreması çok güzel  dondurma tadında oluyor.
Gelelim tarifimize;
MALZEMELER
1 Litre Süt
1 Su bardağı toz şeker
2Çorba kaşığı un
1 Çorba kaşığı nişasta
1 Paket vanilya
1 Limon
1 Paket labne peyniri

TABANI İÇİN:
1 Paket kemalpaşa
1,5 Su bardağı toz şeker
3 Su bardağı su

HAZIRLANIŞI: Bir tencereye suyu ve toz şekeri koyarak kaynatıyoruz. İçine kemalpaşayı koyuyoruz ve kaynatıyoruz. Kemalpaşa şerbeti çekince dikdörtgen cam fırın kabına diziyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Kreması için, sütü tencereye döküyoruz. İçine toz şekeri, unu, nişastayı ve vanilyayı ilave ediyoruz. Çırpma teliyle karıştırarak pişirmeye başlıyoruz. Kıvamı koyulaşmaya başlayınca içine limon kabuğu rendeliyoruz. Göz göz olup kaynamaya başlayınca altını kapatıyoruz. İlk sıcaklığı çıkınca labneyi içine koyup hızlıca çırpıyoruz. Bir yandan çırparken bir yandan da limonun suyunu sıkıyoruz. Hazırladığımız kremayı da kemalpaşa tatlısının üzerine döküyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...