1 Şubat 2016

NİŞASTALI PEYNİRLİ POĞAÇA


      Arkadaşlar bu poğaçayı da yine oğluma yapmıştım.Malum uzaklarda olunca onların tüm istedikleri yapılıyor. Mayalı olduğu için bunu kargo ile göndermedim. Geldiğinde çantasına yolluk olarak hazırladım.

Malzemeler:
1       Yumurta ( Sarısı üzerine beyazı içine)
1,5    Çay bardağı sıvıyağ
2       Su bardağı süt
1       Su bardağı nişasta
4-5    Su bardağı un ( Unu azar azar dökerek kıvamını ayarlayabilirsiniz
1       Paket maya
2      Yemek kaşığı şeker
1,5   Tatlı kaşığı tuz

İçi için:
Peynir
Maydanoz


Yapılışı: Maya ilk önce ılık bir sütün içinde birazda şeker katılarak mayalandırılır. Daha sonra bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir. Ben hiç bekletmeden hamuru şekillendirip tepsiye diziyorum. Yarım saat falan tepside beklettikten  sonra pişiriyorum.
Yumuşacık sünger gibi bir poğaça oluyor.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...