8 Aralık 2009

YUNAN TATLISI


Merhaba arkadaşlar. Tatlımı ilk defa yaptım. Denemenizi tavsiye ediyorum. Ben bu tatlıyı geçen yıl gün arkadaşım sevgili Emel'de yemiştim. Ama o gün bu gündür içimden yapmak geldi ama bir türlü fırsat bulamamıştım. En sonunda bu hafta sonu yapıp misafirlerime ikram ettim. Eskiden misafirleri klasik hamur işleriyle ağırlıyorduk ama şimdi insanın her seferinde farklı bir şeyler yapası geliyor. 
Neyse arkadaşlar öğle arası eve geldim  hemen bu tarifimi ekleyip çıkacağım vaktim kısıtlı. O yüzdende fazla çene çalmayayım.
Gelelim Tarife
Malzemeler:
3 Yumurta
1 Su bardağı hindistan cevizi
1 Su bardağı ceviz içi
1,5 Su bardağı galeta unu ( 1 Yemek kaşığıda un)
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı şeker
1 Paket kabartma tozu
Antep fıstığı
Krem Şanti

Şerbeti için:
1 Su bardağı şeker
1,5 Su bardağı su
Yapılışı:
Antep fıstığı hariç tüm malzemeler kek çırpar gibi sırayla eklenerek karıştırılır. Yağlanmış tepsiye dökülür ve önceden ısıtılmış fırında pişirilir.Şerbeti hazırlanır şeker eridikten sonra az kaynatılır.Kek fırından çıkar çıkmaz üzerine şerbeti dökülür.Birkaç saat dinlendirilir. Üzerine krem şanti sürülür, antep fıstığıyla süslenerek servis yapılır.Afiyet olsun.
Bu tarifimi ben int. indirdim ama hangi siteden aldığımı bilmiyorum Onun içinde kaynak gösteremiyorum. Kusuruma bakmasın bu ölçüleri kullanan arkadaşım.
Yine bu tarifimi  P.D.Ç.S.E.49 ev sahipliği yapan http://mutfaktasanat.blogspot.com/ Alime arkadaşıma gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşım....Etkinliğine daha çok tariflerim olacak......................


6 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Farklı bir tatlı. Ellerine sağlık arkadaşım sevgiler...

gelibolu17 dedi ki...

canım etkinliğimize verdiğin destek için çok teşekkürler.ellerine sağlık.tatlın değişik olmuş.
bende deniyeceğim.arkadaşada ben haber veririm.gelir alır.
sevgiler canım gene katıl olurmu..

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

nurşen dedi ki...

Selamlar canım,biliyorum bu tatlıyı gerçekten güzel oluyor.Ellerine sağlık,afiyet şeker olsun size.
Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel görünüyor.İçine galeta unu konması ilginç ama ceviz ve h.cevizi çok yakışmıştır.Deneyeceğim ama üzerine şanti sürmeden.Oldum olası şanti yiyemem :(

ellerine sağlık canım

Sevil Şahin dedi ki...

Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
http://birseninmutfagi.com
Ve
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK YARIŞMASI yapılacaktır.
Yapmış olduğunuz kekleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.
16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.
1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.
Ayrıntı için http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ tıklayınız.....
Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...