6 Ocak 2012

TUZDA TAVUK

       Merhaba arkadaşlar.Yılbaşı akşamı ilk defa tuzda tavuk yaptım çok nefis oldu. Hep duyuyordum yapılışını bir türlü yapmak nasip olmamıştı. Ama o kadar tereddüt içinde kalarak hazırladımki ,taki  masaya  gelene kadar. Ya olmasaydı evde bir ev dolusu misafir , eşimin koşuşturması, 2 tane tavuk, kendi emeğim çok üzülürdüm. Allahdan  yüzümün akıyla çıktım bu sınavdanda.....
       Malum bu gün hafta sonu haftanın yorgunluğu üzerimde diyebilirim ama bu gün öğleden sonra Müdürlüğümüzün düzenlediği  Sanatçı Mehtap BAYRİ ve Kardeşi Eğitimci Zeyneti BAYRİ ÜNAL'ın katılımlarıyla ''Anlatabildim mi?'' konulu güzel bir etkinlikle haftayı kapattık. Güzel bir etkinlik oldu. Burdan çok teşekkür ediyorum..
Gelelim Tarifimize
NOT: 2 tavuk ve çift ölçü olarak hazırladım.
Malzemeler
1 Bütün tavuk
2 Kg turşuluk tuz
2 adet yumurta akı
Su
Yapılışı:
Size resimlerle anlatacağım

 Tavuk iyice yıkanır suyu süzüldükten sonra kanatları ve butları açılmaması için bağlanır.
 Derin bir kabın içine tuz 2 yumurta akı ve yarım su bardağından biraz az su konulur.

 Hepsi birlikte yoğurulur.



 Tavuğun altına gelecek şekilde tuz bir parmak kalınlığında tepsiye yayılır.Tavuğun her tarafı tuzla kaplandıktan sonra  240' ısıtılmış fırına sürülür.



 Fırında 2 saat bekletilerek pembe renk alınca çıkartılır.
 Pişerken çok sert bir hal alıyor.Çekiçle kırılıyor.
 Veeeee işte size tuzda pişen bir tavuk...
Buda tavuğun masaya gelmiş hali hadi herkese afiyet olsun.....İyi hafta sonları..

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım Afiyetler olsun çok güzel gorunuyor tuzda balımda çok güzel oluyor

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine emeklerine sağlık canım
bende hazırlamak istiyorum endişeliyim olur mu olmaz mı diye
fakat senin cesaretine hayran kaldım ilk defa hazırlamak ve misafirler sofrada:))
o zaman bende denemeliyim:)enfes görünüyor.
çok öpüyorum seni,mutlu hafta sonları dilerim..

birincisin dedi ki...

MAŞALLAH CEARETLİSİNİZ,HEM İLK DENEMEK, HEMDE MİSAFİRE.Görüntü harika çok güzel pişmiş eminim tadı da öyledir..Resimler çok açıklayıcı,denemek için cesaretlendirdiniz beni:)Size de iyi hafta sonları...

Swotpisces dedi ki...

süppperrrrr ötesi bir şey, elinize sağlık.

saniyesultan dedi ki...

balığın tuzla pişirildiğini biliyordumda tavuğu duymamıştım...ellerine sağlık..

kurabiyeevim dedi ki...

Değişik görünüyor..
Ellerinize sağlık.. Sevgilerimle...

Çekilişime bekliyorum..:)
http://www.kurabiyeevim.com/sevgililer-gunune-ozel-cekilisimiz/

gelibolu17 dedi ki...

çok merak ettim şimdi tuzda tavuğun tadı nasıl olur diye...
ellerine sağlık,afiyetler olsun...sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

sizde kar var bizdede bolca fırtına var,biz kara hasret kaldık burda yollasana azcık :)
birde yeşim hanımın sayfasını sormuşsun bende dün yazısını okuyunca üzüldüm gittiğimde ulaşamadım engel koymuştu,ama az önce tekrar gittim ziyaretine açmış blogunu,gidebilirsin ama bir süre yokum yazmış galiba birileri onun canını epey sıkmış,bende geçmiş olsun diledim,inşallah kısa sürede döner aramıza...
görüşmek üzere canım kolay gelsin,selamlar

Unknown dedi ki...

Ben mayonezle yapıyorum öyle de güzel oluyor ve daha pratik :)
Ama tuzda tavuk çok daha cazip geldi bana,becerebilir miyim acep :)

Unknown dedi ki...

evde tuzda pişen tavuk yapılabileceği hiç aklıma gelmezdi ellerine sağlık nefis olmuş

Adsız dedi ki...

Tarifinizle yaptım,güzel oldu, teşekkürler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...