12 Mayıs 2015

ÇİÇEK ÇÖREK (ÇİÇEK PİZZA- AYÇİÇEĞİ PİZZA)



       Merhaba arkadaşlar.Bu aralar hiç iyi haberler almıyoruz. Vefatlar hastalıklar.Çok güzel sitesi olan ve benim hiç tesadüf etmediğim bir ablamız Cihan'ın Bahçesi kalp krizi geçirip vefat etmiş. Allah geride kalanlarına sabır versin. Arkasında bir sürü takipçi bırakarak göç etti.:(((( Ama gerçekten süper yaratıcılıkları var. Sitesini çok beğendim. Süper ötesi bir site......
       Gelelim Çöreğimize; Bu çöreğimi çok önceden yaptım ama bir türlü sizlerle paylaşmak nasip olmadı. Sevgili Cahidejibek sayfasında görmüştüm. Çok beğendim ve akabinde de bir günümde yaptım. Sevgili arkadaşımın   tarifini hiç değiştirmeden uyguladım ve bu güzel çörek/ pizza ortaya çıktı. Ellerine sağlık arkadaşım. Benimde ellerime sağlık değilmi arkadaşlar......

    MALZEMELER
Hamuru için:
  • 2 Su bardağı ılık süt 
  • 1 Çay bardağı zeytinyağı
  • 2 Yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
  • 1.5 Yemek kaşığı şeker
  • 1 Tatlı kaşığı tuz
  • 5.5 Su bardağı un
  • 1 Yemek kaşığı instant kuru maya veya 1/3 paket yaşmaya
İç malzemeleri:
Küçük çiçekler için
  • Kıymalı harç hazırladım
Orta kısım için
  • 2 Adet haşlanmış patates
  • 100 Gr. beyaz peynir
  • 50 Gr. kaşar peyniri
  • 1 Adet yumurta
  • Maydanoz
  • Karabiber
  • 1 Tatlı kaşığı tereyağı 
YAPILIŞI
         Mayalanan hamurun üçte birini elinizde yuvarlayıp, merdaneyle yarım cm. kalınlıkta açınız.
          Kullanacağınız tepsinin ağız kısmıyla hamuru kesiniz.
          Kestiğiniz kısmı tepsinin dibine yerleştiriniz. Teflon tepsiyse yağlamaya gerek yok. Farklı bir tepsi kullanılacaksa hafifçe yağlayınız.
         Kalan hamurlardan mandalina büyüklüğünde koparıp elinizin içinde açın.Hazırlanmış kıymalı harçtan  arasına koyup ağzını kapatın. Kapattığınız kısım alta gelecek şekilde, tabana serdiğiniz hamurun kenarına yerleştirin. Aynı şekilde 10 tane daha poğaça hazırlayıp kenarlara aralıklı olarak dizin. Kenarlarda çiçekler oluştu ve orta boş kaldı.
         Şimdi orta kısmı dolduracağız.
         Haşlanmış patatesi, dereotunu ve maydanozu doğrayın. Peyniri rendeleyin. Karabiberi ekleyip karıştırın.1 yumurtayı içine kırıp yeniden karıştırın. Bu karışımı orta boşluğa dökün.
         Üzerine tereyağını parça parça koyun.
         Kenar çiçeklerin üzerine yumurta sarısı sürün.
        Pizzamız kabarıp çiçekler birbirine değince 180 derecelik soğuk fırına sürüp kızarana kadar pişirin.
         Haydi afiyet olsun arkadaşlar........

2 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Ellerine sağlık. Muhteşem olmuş.
Cihanın bahçesi çok sevdiğim bir blogdu. Çok üzüldüm.Allah rahmet eylesin. Kalanlarına sabır versin.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

kesinlikle senin de ellerine sağlık arkadaşım
Allah
hepimize sağlıklı ömürler versin inşallah
afiyetler olsun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...