26 Mart 2018

BAHAR KURABİYESİ


       Ev  hanımlarının sosyal aktivitesi olan GÜNLER. Sonu gelmeyen, günüm var diye günlerce temizlik yapan ne yapacağım kaygısına düşen bizler. Son zamanlarda artık günler dışarıda yapılır oldu ama bir tanede olsa mutlaka evde gün yapmalıyız. Bu şart. Bende aynı furyanın içindeyim. geçen hafta günüm vardı. Yaptığım mamaları da burada sizlerle paylaşmak asli görevlerimin arasında tabiki de.. Artık sosyal paylaşım siteleri çok fazla arttı el elden üstün oldu. Bende bu kurabiyeyi bir sosyal paylaşım sitesinde gördüm çok beğendim. Arkadaşlarıma da yaptım. Umarım beğenmişlerdir.Ama kimin sayfasındaydı hatırlayamadım. Buradan sesleniyorum kusura bakma arkadaşım ismini belirtemedim.Ve tarifini aldım..

BAHAR KURABİYESİ

Malzemeler:
250 Gr. Tereyağı( Oda sıcaklığında)
1 Su bardağı pudra şekeri
1 Kahve fincanı sıvı yağ
1 Adet yumurta sarısı
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
2 Yemek kaşığı kaakao
5 Su bardağına yakın un ( Kakao hamuru sertleştiriyor ununu ona göre ayarlayabilirsiniz)
Susam
Üzeri için Fıstık (Siz neyle süsleyecekseniz onu kullanın)

Yapılışı:
Tereyağ, sıvı yağ, yumurta vanilya ve pudra şekerini geniş bir kasede yoğurulur.  5 dk yoğurduktan sonra unu ilave edilir. İyice yoğurulur. Bu Hamurdan 1 çorba kasesi kadar ayırıp kalan hamura kakao ve kabartma tozu  ilave edilip tekrar yoğurulur. Kakaolu hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp susama bulanır. Fırın tepsisine dizilir. Üzerine yuvarlak kalıp bastırılarak ortası çukurlaştırılır. Sade renkli hamur merdane ile açılır (Yağlı kağıdın arasında açabilirsiniz.) minik çiçek kalıplarla kesilip kurabiyenin çukur yerlerine yerleştirilir. Ortalarına fıstık fındık, badem yerleştirilir, (ben kakaolu pasta süsü boncuk şeker kullandım) Önceden ısıtılmış !80' fırında hafif kızarana kadar pişirilir. Ve tepside soğutularak servis tabağına alınır. Misafirlere özenle sunulur,afiyetle yenir.
Sizlere kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...