15 Şubat 2010

DÜĞÜM POĞAÇA (P.D.Ç.S.E. 54)

İyi hafta dileklerimle yazıma başlıyorum. Bugün mayalı hamurdan yapılan düğüm poğaçayı paylaşmak istiyorum sizlerle. Bu poğaçayı mesai arkadaşım Hülya yaptı. Çok güzel olmuşlardı. Ellerine sağlık arkadaşım.
Arkadaşlar Hülya bu poğçanın tarifini  http://www.portakalagaci.com/ sitesinden alarak yapmış. Bende birazcık tembellik ettim tarifi aynen kopyaladım.
Bende bu tarifimi P.D.Ç.S.E. 54'e ev sahipliği yapan http://hayattanazicik.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyorum. Kolay gelsin arkadaşım.
Gelelim tarifimize.
Malzemeler:

2 Su bardağı ılık süt
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı sıvı yağ
2 Yumurtanın beyazı (sarıları üzerlerine sürülecek)
1 Tatlı kaşığı toz şeker
2 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kabartma tozu
50 Gr yaş maya
Aldığı kadar un

İç malzemeleri:
Peynir ve maydanoz

Üzerine:
Rendelenmiş kaşar peyniri
Susam
Çörek otu
Ay çekirdeği içi
2 Yumurtanın sarısı (ben hamurdan artan yumurta sarıları az gelince iki tane daha ekledim. artan yumurta beyazlarını da peynirli içe karıştırabilirsiniz.)

Hazırlanması:
Mayayı ılık sütte eritin. Yoğurma kabına bir miktar unu alıp tuz, şeker ve kabartma tozu ile karıştırın. Eriyen mayayı azar azar una ekleyin. Bir elinizle yoğururken diğer elinizle yavaş yavaş yoğurdu, yağı ve yumurta beyazlarını ekleyin. Bu arada gerektikçe un ilave edin. Un yeterli gelince hamuru bir süre daha yoğurun. Daha sonra üzerine bir bez örterek oda sıcaklığında 1-1,5 saat bekletin.
Hamur kabarınca 1-2 defa daha yoğurun. Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler alıp açın. İçine 1 tatlı kaşığı maydanozlu peynirden koyup iyice kapatın ve rulo yapın. Bu ruloyu biraz esneterek düğüm atın. Düğümü yağlı kağıt serili tepsiye dizin. bu işlemi hamur bitene kadar tekrar edin.
Fırını 225C'ye getirin. Isınınca fırını kapatın. Poğaçaların üzerlerine yumurta sarısı sürün. Çok az rendelenmiş kaşar serpin. Daha sonra karıştırdığınız çörek otu, susam ve ay çekirdeğini serpin. Tepsiyi kapalı haldeki fırında 5 dakika bekletin. Tepsi hala içinde iken fırın ısısını 225C'ye getirin. poğaçaların üzerleri kızarana kadar (yaklaşık 20-25 dakika) pişirin. (fırının içinde bekletme işlemi tarifte yoktu ama ben her mayalı hamur için aynısını yapıyorum.)
Arkadaşlar poğaçanın tarifini aynen sizlere aktardım. Portakal ağacının diliyle. Saygısızlık yapmak istemedim.

4 yorum:

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

arkadaşınınellerine seninde klavyene sağlık.nerelerdesin bir var bir yoksun.özletme kendini.kocaman öpüyorum.sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

benimde ilk denediğim poğaça buydu.Aslında ilk mutfak denemelerim Portakal ağacıyla oldu..kesinlikle güzel bir tariftir.ellerine sağlık canım

Zehra Gürgen dedi ki...

benimde ilk denediğim poğaça buydu.Aslında ilk mutfak denemelerim Portakal ağacıyla oldu..kesinlikle güzel bir tariftir.ellerine sağlık canım

Hayattan Azıcık dedi ki...

10 numara ile ekledim güzel tarifini ziyaretin katılımın herşey için teşekkürler. AtaTürk resimleri ve İstiklal Marşı çok güzel. İzlemeye alıyorum seni sevgiyle kal...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...