2 Şubat 2010

FIRINDA PATATES SALATASI ( P.D.Ç.S.E.53)

Merhaba arkadaşlar. Bolu patates üretimi çok fazladır.Böyle olunca  tüketimide çoktur. Hani Doğukaradeniz halkının Hamsinin her çeşidini yaptığı gibi. Patates çorbasından tutunda Paşa pilavına kadar her türlü çeşidini yaparız. Benim yaptığım patates salatasınada öyle.
Arkadaşlar bu salataya ölçü veremiyeceğim göz kararı olarak ayarladım.
Malzemeler:
Patates
Yeşil Soğan
Kuru Soğan
Maydonoz
Tuz,pul biber,karabiber
Limon suyu, Zeytin yağı
Yapılışı:
Patatesler haşlanır,Doğranır. Diğer malzemelerde ince ince doğranarak patatese karıştırılır. Limon suyu, zeytinyağı, karabiber, pulbiber ve tuz ilave edilerek harmanlanır.Tepsiye düzgün bir şekilde dökülerek önceden ısıtılmış fırına sürülür. Yeşil soğanlar hafif pişer gibi olunca (bizim buralarda börttürülür denir) fırından çıkarılır sıcak olarak servis yapılır.Arzu ederseniz üzerine kaşar rendeleyebilirsiniz.
Bu salatamı bu hafta P.D.Ç.S.E. 53'e ev sahipliği yapan http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyorum kolay gelsin arkadaşım.

1 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

canım benim ellerine sağlık patates salatası harika görünüyor.geç kaldığım içinde özür diliyorum nolur kusura bakma.misafirim vardı yatılı bakamadım yeni geldim.
gene bekliyorum canım sevgiler selamlar...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...